قیمت‌های جدید سفر زیارتی عراق اعلام شد

در شورای برنامه‌ریزی حج و بعثه، علاوه‌ بر اعلام جدید قیمت‌های سفر عتبات عالیات عراق، نماینده ولی فقیه حج و زیارت گفت: در قضیه آزادی حاجی ایرانی بازداشت‌شده در عربستان، هزینه‌ای نشد.

به گزارش جهان مانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، هزینه سفرهای هوایی به عتبات را در شرایط کنونی، بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هزینه سفرهای زمینی از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تا شش میلیون تومان و کاروان‌های ارزان‌قیمت نیز از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

او با بیان این‌که در طرح نوین عتبات، ارزان‌سازی سفرهای زیارتی با هدف جذب حداکثری زائران در اولویت قرار گرفته است، افزود: دوره جدید اعزام‌ها که بعد از اربعین آغاز شده برای اعزام ۴۲ هزار زائر ظرفیت‌سازی شده است. درحال حاضر نیز شش هزار زائر در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت در عراق هستند و امروز نیز ۳۵ کاروان دیگر به عتبات اعزام شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ـ‌ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ که ریاست این شورا را به عهده داشت، از رییس سازمان حج و زیارت خواست با توجه به گذشت بیش از ۱۰ ماه از اجرای طرح نوین عتبات، راهکارهای عملی برای رفع مشکلات هرچه سریعتر اجرایی شود و برای ارائه خدمات در عتبات از شرکت‌ها و نیروی انسانی توانمند و نرم‌افزار مناسب عتبات استفاده شود.

او تاکید کرد: برای انجام دادن اقدامات لازم در عتبات، طرح اصلاح شده تا هفته اول آبان‌ماه تهیه و به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

دیدگاه