آسان‌ترین راه پایین آوردن قند خون بدون استفاده از دارو چیست؟

یکی از نکات مهم که افراد مبتلا به قند خون بالا باید از آن آگاهی داشته باشند روش‌های خانگی و در دسترس برای پایین آوردن قند خون است. این روش‌های غیردارویی می‌تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

به گزارش جهان مانا ؛ برای کنترل قند خون می‌توانید غیر از مصرف دارو از روش‌های خانگی بسیار مفید و موثری بهره ببرید.

تغذیه و قند خون
از آنجا که سطح قند خون ما بر اساس غذایی که می‌خوریم در نوسان است، یکی از راه‌هایی که می‌توانیم آن را کنترل کنیم، نظارت بر این است که چه چیزی و چند بار در روز می‌خوریم. خوردن هر سه تا پنج ساعت یکبار و داشتن ترکیب مناسبی از پروتئین، چربی، فیبر و کربوهیدرات در رژیم غذایی می‌تواند به متعادل نگه داشتن سطح گلوکز کمک کند.

تاثیر ورزش در کاهش قند خون
ورزش یکی دیگر از راه‌های عالی برای مدیریت سطح گلوکز است زیرا انرژی مورد نیاز فعالیت بدنی از قند موجود در خون شما تامین می‌شود. فعالیت بدنی منظم باعث افزایش تولید انسولین می‌شود، هورمون متعادل‌کننده قند خون که به سلول‌های شما کمک می‌کند گلوکز را برای تولید انرژی جذب کنند.

سرما درمانی چیست؟
سرما درمانی یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت سطح گلوکز است زیرا بدن ما در مواجهه با دمای سرد چربی قهوه‌ای تولید می‌کند. بدن ما همیشه در تلاش است تا حالت هموستاز را حفظ کند و این مورد به ویژه در مورد تنظیم دمای داخلی بدن ما صادق است. هنگامی که در معرض سرما قرار می‌گیریم، بدن ما با جذب چربی و قند در خون واکنش نشان می‌دهد تا چربی قهوه‌ای تولید کند و دوباره گرم شود.

خوشبختانه، مجبور نیستید ساعت‌ها بیرون بروید و در برف غلت بزنید یا عصر خود را در وان پر از یخ بگذرانید تا از مزایای سرما درمانی بهره‌مند شوید بلکه قرار گرفتن در معرض سرما از ۳۰ ثانیه تا حداکثر ۱۰ دقیقه برای کاهش سطح قند خون شما کافی است.

همچنین می‌توانید به مدت یک دقیقه روی صورت خود آب سرد بپاشید و یا در زمان حمام کردن ۳۰ ثانیه آخر دوش را به آب سرد تغییر دهید. حتی اگر هوا به اندازه کافی سرد است در بیرون از خانه قدم بزنید.

منبع: همشهری

دیدگاه