پوتین تهدید کرد؛ استفاده از سلاح‌های نامتعارف در صورت عدم توقف ارسال تانکهای آلمانی به اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه، در مراسم یادبود جنگ جهانی دوم که در شهر ولگوگراد - استالینگراد سابق - برگزار شد در سخنانی کنایه‌آمیز تحویل تانک‌های لئوپارد۲ آلمان به اوکراین را با حمله آلمان نازی به روسیه مقایسه کرد و گفت: «بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم».

به گزارش جهان مانا به نقل از بی بی سی، ولادیمیر پوتین با تشبیه این دو واقعه گفت: «باورکردنی نیست؛ اما حقیقت دارد».

ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه - دوم فوریه در ولگوگراد که نام جدید شهر قدیمی استالینگراد است - همچنین تلویحا اوکراین و کشورهای غربی را تهدید کرد که ممکن است در واکنش به ارسال تسلیحات سنگین غرب به اوکراین، مسکو به استفاده از سلاح‌های متعارف بسنده نکند.

رهبر ۷۰ ساله روسیه در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: «به نظر می‌رسد کسانی که به دنبال شکست روسیه در میدان نبرد هستند متوجه این نیستند که جنگ مدرن با روسیه بسیار متفاوت خواهد بود. ما تانک به مرزهایمان با آنها گسیل نکردیم؛ اما آنها باید بدانند که ما توانایی پاسخگویی داریم و این توانایی محدود به استفاده از تسلیحات زرهی سنگین نیست».

او گفت: «اکنون، متاسفانه، ما یک بار دیگر شاهد این هستیم که ایدئولوژی نازیسم، در شکل و شمایل مدرن خود، با مرامنامه جدید خود، دوباره مستقیما امنیت کشور ما را تهدید می‌کند». «دوباره و دوباره ما باید پرخاشگری جمعی غرب را دفع کنیم».

دیدگاه