رونمایی از نخستین کشتی نظامی مشترک امارات و اسراییل

رسانه های عبری اعلام کردند که امارات و اسرائیل از نخستین کشتی نظامی بدون سرنشین که در چارچوب همکاری بین شرکت صنعت هواپیمایی اسرائیل و گروه «ادج» امارات ساخته شده، رونمایی کردند.

به گزارش جهان مانا به نقل از میدل ایست نیوز، این کشتی مجهز به سنسورها و سیستم های تصویربرداری پیشرفته است که می توان از آن برای نظارت، شناسایی و رصد مین استفاده کرد.

این کشتی در سواحل ابوظبی در حاشیه نمایشگاه دفاع دریایی ناودکس رونمایی شد.

نمایشگاه های دفاع بین المللی آیدکس و دفاع دریایی ناودکس روز گذشته در امارات با مشارکت هزار و 350 شرکت داخلی و خارجی آغاز به‌کار کرد.

اورین جوتر، مدیر برنامه دریایی شرکت صنایع هوایی اسرائیلی گفت که ما برای نخستین بار، پروژه مشترکی را رونمایی می کنیم که نشان دهنده توانایی و قدرت دو شرکت در تامین امنیت سواحل و مقابله با تهدید مین هاست.

وی افزود که این کشتی ها علیه تهدیدها در منطقه فعالیت می کنند اما ما به دنبال گسترش آن در خارج از منطقه نیز هستیم.

امارات و اسرائیل به دنبال تقویت همکاری فیمابین در زمینه پدافند هوایی هستند علاوه بر ابوظبی قصد دارد توانایی های دریایی خود را بهبود بخشد.

شرکت های دفاعی اسرائیل و امارات نیز با یکدیگر برای بهبود و توسعه سیستم ضد پهپاد فعالیت می کنند.

از زمان امضای توافقنامه عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل، پرونده نظامی در راس همکاری ها قرار گرفته و دو طرف توافقنامه هایی در این زمینه امضا کردند و فرماندهان نظامی نیز سفرهای متقابلی داشتند.

امارات و اسرائیل در نوامبر 2021 بر سر طراحی و ساخت کشتی نظامی بدون سرنشین که بتواند حملاتی علیه زیردریایی ها انجام دهد، توافق کردند.

دیدگاه