نحوه تعویض شیر هواگیری پکیج

شیر هواگیر پکیج یکی از مهمترین قطعات به کار رفته در این تجهیزات گرمایشی به شمار می رود. این قطعه در بخش زیرین دستگاه قرار گرفته و در میان قطعه مدار و مسیر آب سرد ورودی تعبیه می شود. تنظیم افت فشار دستگاه پکیج با وجود شیر هواگیر میسر خواهد بود؛ به همین خاطر در نظر گرفتن نحوه تعویض شیر هواگیری پکیج اهمیت زیادی دارد. مراحل تعویض شیر هواگیری پکیج باید زیر نظر تکنسین های حرفه ای و باتجربه انجام شود. در این بخش اطلاعاتی در این زمینه ارائه می دهیم. 

استفاده از شیر هواگیری پکیج شاپه

برای آشنایی با نحوه تعویض شیر هواگیری پکیج باید با نحوه استفاده از این قطعه در هر سیستم پکیج آشنایی داشته باشید. در پکیج شاپه مراحل زیر برای استفاده از این قطعه پشت سر گذاشته می شوند:

  1. در مرحله اول پکیج شاپه خالی از آب است و برای راه اندازی آن باید آب وارد دستگاه شود. با باز شدن شیر مقدار آب مورد نیاز در دستگاه تامین می شود. 
  2. در بخش بعدی به تنظیم فشار دستگاه در حد استاندارد توجه می شود. با وجود شیر هواگیری پکیج تنظیمات دمای آب برگشتی و رفت نیز به خوبی انجام خواهد شد. در صورتی که فشار دستگاه بالاتر از 2 قرار بگیرد، تنظیمات فشار مربوطه به خوبی انجام می شود. 
  3. این قطعه برای تخلیه حجم آب اضافی دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. در برخی موارد حجم آب دستگاه کمتر از حد استاندارد است؛ در این موارد با استفاده از این قطعه میزان آب مورد نیاز وارد دستگاه خواهد شد. شیر پر کن آب مورد نیاز را به دستگاه هدایت می کند. 

تنظیم شیر هواگیری پکیج

تنظیم شیر هواگیری پکیج

در خصوص تنظیم شیر هواگیری پکیج پکیج باید به تنظیمات اصولی آن نیز دقت داشته باشید. پس از مشاهده هر خرابی در سیستم دستگاه باید مراحل تست شیر پر کن را انجام دهید. در حالت خرابی این قطعه تنظیمات فشاری دستگاه با مشکلاتی روبرو می شود. فشار دستگاه با وجود شیر پر کن خراب به صورت خود به خود بالا می رود. با مشاهده این نشانه باید برای تعویض این قطعه اقدام کنید. در خصوص آشنایی با نحوه تعویض شیر هواگیری پکیج حتما به مشکلات نشتی دستگاه نیز دقت داشته باشید. در برخی موارد خرابی این قطعه به دلیل نشتی آن است که سبب کاهش میزان فشار در دستگاه خواهد شد. 

مراحل تخصصی تعویض شیر هواگیری 

برای تعویض قطعه شیر هواگیری پکیج باید حتما از کارشناسان فنی مراکز معتبر کمک بگیرید. اما اگر در شرایط خاص اقدام به تعویض انفرادی این قطعه کردید، حتما به موارد زیر دقت داشته باشید:

  1. ابتدا دستگاه را کاملا خاموش کرده و آب موجود در آن را به صورت کامل تخلیه کنید. 
  2. سپس مسیر آب سرد ورودی را مسدود کنید. برای این منظور تنها باید شیر آب سرد را ببندید. 
  3. سپس شیر پر کن را بر حالت تخلیه تنظیم می کنیم. در این مرحله شیر تخلیه برای تخلیه انبساط موجود باز می شود. 
  4. پاکسازی مسیر آب سرد ورودی یکی از مهمترین مراحل انجام کار است. در فرایند تعویض شیر هواگیری پکیج از برندهای بوتان و ایران رادیاتور حتما به این نکته دقت داشته باشید. 
  5. سپس باید از یک آچار مناسب برای باز کردن قطعه استفاده کنید. سایز آچار شما باید با سایز قطعه شیر پر کن در دستگاه همخوانی داشته باشد. 
  6. سپس شیر پرکن جدید را در محل مورد نظر تنظیم می کنیم. 
  7. در مرحله بعدی تنظیمات شیر تخلیه و شیر آب سرد ورودی را به حالت اولیه باز می گردانیم تا دستگاه عملکرد خود را از سر بگیرد. 
  8. در این بخش باید از فشار سنج دستگاه برای تست قطعه نصب شده استفاده کنید. فشار دستگاه در این مرحله باید بین حد مجاز نمایش داده شود. 
  9. در بخش بعد برای اطمینان از تکمیل این مراحل، رادیاتورها را چک کنید تا گرم شده باشند. 

مهمترین دلایل خرابی شیر هواگیر پکیج

مهمترین دلایل خرابی شیر هواگیر پکیج 

اگر با نحوه تعویض شیر هواگیری پکیج به درستی آشنایی داشته باشید، بی شک مشکلات رایج در این قطعه را نیز می دانید. خرابی قطعه شیرپرکن دلایل متعددی دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  1. در برخی موارد دستگاه در حین استفاده خراب می شود. در این شرایط میزان سختی آب بالا بوده و سبب آسیب دیدگی قطعه شیر هواگیر شده است. 
  2. در برخی موارد جذب بالای رسوبات مشکلات جدی در قطعه شیر هواگیر به وجود می آورد که باید حتما برای رفع این مشکل در اسرع وقت اقدام کنید. 

پس از خراب شدن شیر هواگیر با بروز هر یک از مشکلات نام برده شده، دستگاه خاصیت مسدود کنندگی خود را برای ورود آب از دست می دهد. رسوبات و املاح جذب شده به شیر از بسته شدن کامل آن جلوگیری می کنند و مشکلات فشاری در سیستم کلی پکیج به وجود می آورند. به همین خاطر سلامت و استحکام این قطعه اهمیت زیادی دارد. 

نشانه های خرابی شیر هواگیر

شیر هواگیری پکیج در طول استفاده از پکیج به دلایل متعددی خراب می شود. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات زیر به خرابی و آسیب دیدگی این قطعه پی ببرید:

  1. مشکلات افت فشار در سیستم پکیج می تواند یک نشانه قوی برای بروز مشکلات خرابی شیر هواگیر باشند. 
  2. در صورت مشاهده نشتی در محل تعبیه قطعه باید به کیفیت عملکرد هواگیر دستگاه دقت داشته باشید. 
  3. در برخی موارد با مشکلاتی مانند بالا رفتن فشار در دستگاه روبرو می شویم که برای رفع آن ها باید قطعه شیر پر کن را بررسی کنیم. 

نتیجه گیری

خرابی قطعه شیر هواگیر یکی از مهمترین آسیب های دستگاه های پکیج از برندهای خارجی و ایرانی است. در صورت بروز این مشکلات باید با کارشناسان فنی تعمیر و تعویض قطعه شیر هواگیر تماس حاصل فرمایید. این کارشناسان نکاتی را به شما آموزش می دهند که تا زمان رسیدن تکنسین انجام شده و از خرابی بیشتر دستگاه پیشگیری می کنند. عدم توجه به خرابی این قطعه آسیب های جدی به دستگاه شما وارد می کند. این قطعه با کنترل فشار استاندارد در دستگاه به تامین حرارت مورد نیاز در سیستم پکیج کمک می کند. در این بخش با مراحل تعویض و تعمیر قطعه شیر هواگیر آشنا شدید که اطلاعات شما را در این زمینه افزایش می دهد. 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار