تولید خمیر کاغذ از فضولات حیوانات

پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فضولات حیوانات، خمیر کاغذ تولید کرده اند.

به گزارش جهان مانا ، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت گفت‌: محققان دراین طرح چالش فضولات گاو را که به سرعت قابل استفاده نیست، حل و در محل کارخانه از آن زیست گاز برای تامین انرژی تولید کردند. ضمن آنکه مواد مغذی موجود در آن را برای تولید کود‌های کشاورزی جداسازی کردند و محصول سومی نیز به عنوان الیاف برای تولید کاغذ به دست آوردند.

حاجی لر در ادامه با بیان اینکه این روشِ تامین خمیر کاغذ در بسیاری از کشور‌ها رایج است، اظهار کرد: این روش می‌تواند از تخریب جنگل‌ها در آینده جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه شرکت ما یک شرکت تحقیقاتی-تولیدی است، اضافه کرد: بخش از فعالیت ما مربوط به تقویت بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ صنعتی است و ایده‌های محققان این شرکت‌ها را در صنایع به مرحله تولید می‌رسانیم.

حاجی لر افزود: گروه ایجاد شده در این شرکت از میان دانش آموختگان دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر تشکیل شده است که بالغ بر ۸ سال است در کنار هم مشغول به فعالیت هستند.

خانم حاجی لر فولویک اسید (Fulvic Acid) را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت نام برد و یادآور شد: فولویک اسید نوعی کود کشاورزی است که از تجزیه بقایای موجودات زنده به دست می‌آید و دارای مولکول‌های بسیار سبک و کوچک است.

وی با بیان اینکه این فرآورده در سه حوزه کشاورزی، بهداشتی آرایشی و دارویی قابل استفاده است، گفت: در حال حاضر این محصول در مقیاس کشاورزی به تولید رسیده است.

 

دیدگاه