این زن مهم‌ترین عضو کابینه بایدن است!

تعرفه‌های ترامپ در ایجاد شغل در آمریکا موفق نبود. هم چنین تعرفه‌ها با ترغیب چین به اقدام تلافی جویانه متقابل به ویژه بر روی دانه‌های سویا و پنبه مشاغل در حوزه کشاورزی ایالات متحده را از بین بردند. مشخص نیست که تعرفه‌های بایدن در حفظ یا افزودن مشاغل در بخش‌هایی مانند تولید باتری و خودرو موفق‌تر باشد. علیرغم آن که تعرفه‌ها یک موضوع اقتصادی بوده، اما ملاحظات سیاسی نیز در آن نقش داشته است.

به گزارش جهان مانا؛ کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده که از سوی "جو بایدن" رئیس جمهور فعلی آن کشور منصوب شده معمار برجسته رویکرد اقتصادی تقابل جویانه بایدن در قبال چین است. او در گفتگوی تازه خود با خبرنگار "وُکس" گفته است:"من واقعا از این که به عنوان فردی حامی صنایع داخلی قلمداد شوم خسته شده ام".

شاید بتوان به تای در این باره حق داد. "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا به قانون‌گذاران جمهوری خواه گفته که خواهان یک سیاست "تمام تعرفه ای" است که در آن همه مالیات‌های فدرال با مالیات بر واردات جایگزین شود. ترامپ در کوتاه مدت متعهد به اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر تمامی کالا‌های وارداتی از هر کشوری شده است. ایده‌های بایدن و تای در مقایسه با طرح‌هایی مانند آن که قیمت مصرف کننده را افزایش داده و قوانین مالیاتی را در وضعیتی بسیار قهقرایی‌تر قرار می‌دهد به نظر طرفدار تجارت آزاد می‌رسد.

با این وجود، باید به این واقعیت نیز اشاره کرد که تای و بایدن بسیاری از تعرفه‌های ترامپ از دوره ریاست جمهوری اش را ادامه داده اند و این در مخالفت با سرزنش‌های سازمان تجارت جهانی بوده است. بایدن در بهار سال جاری میلادی تعرفه‌های جدید زیادی را وضع کرد که  چین را هدف قرار می‌داد که مهم‌ترین آن بر روی خودرو‌های برقی و باتری‌ها بود. تای و دولت بایدن در کلیت آن خود را  در حال ترسیم مسیر جدیدی می‌دانند که سیاست‌های تجارت ضد کارگری گذشته را معکوس می‌کند. تای می‌گوید: "ما کارگران را کنار گذاشتیم این در حالیست که ما به یک سیاست اقتصادی داخلی و بین المللی نیاز داریم که از منافع مردم مان دفاع کند". اما آیا واقعا دوره قبل خیلی بد بود؟ و آیا سیاست‌های دولت بایدن به مسائل کمک می‌کند؟

 

منبع: فرارو
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار