رهبر انقلاب: صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی از نکات برجسته مرحوم رییسی بود

اعضای هیات دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

 

به گزارش جهان مانا، بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

  • این جلسه جلسه‌ تشکر بنده از مسئولین و دوستان و اعضای دولت است. جای آقای رئیسی عزیزمان خالی است. امیدواریم ان‌شاءاللّه خدای متعال از شماها این زحماتتان را قبول کند.
  • دولت مرحوم آقای رئیسی رضوان‌اللّه علیه، دولت کار بود، دولت امید بود، دولت حرکت در بخش‌های داخلی و خارجی بود. واقعاً امیدوار بود ایشان، واقعاً خوشبین بود به آینده. حق هم با ایشان بود البته و تصمیم داشت که به آن هدف‌ها خودش را برساند با همکاری شماها.
  • یکی از مهمترین خصوصیات آقای رئیسی مردمی‌بودن بود. این باید برای همه‌ی ما ها، برای دولت‌ها و رؤسای دولت‌ها، برای اعضا دولت‌ها الگو باشد. ایشان به مردم اعتنا می‌کرد، برای مردم احترام قائل بود، در بین مردم حضور پیدا می‌کرد، لمس می‌کرد حقایق را با حضور در میان مردم، حرف‌های آن‌ها را می‌شنید و نیازهای آنها را محور برنامه‌ریزی‌های خودش قرار می‌داد.
  • محور برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌ها و کارها و شاخص‌هایی که مورد نظر ایشان بود حل مشکلات مردم بود. این درست همان چیزی است که مورد نظر اسلام است. این واقعاً الگوست باید همه یاد بگیریم ما ها این کارها را. این یک نقطه از نقاط ویژه‌ی ایشان بود.
  • آقای رئیسی به توانایی‌های داخلی واقعاً اعتقاد داشت، واقعاً اعتقاد داشت. خب، ما خیلی از مسئولین در نشست و برخاست‌ها روی این مسئله‌ی توانایی‌های داخلی و ظرفیت‌های داخلی صحبت می‌کنیم در موارد متعدد آن‌ها هم هیچ‌کس مخالفت نمی‌کند، اما آدم می‌فهمد چه کسی عمیقاً و از بن دندان باور دارد به این توانایی‌ها، چه کسی نه.
  • ایشان واقعاً باور داشت یعنی قبول داشت که ما خیلی از مشکلات کشور را یا اکثر مشکلات کشور را، یا به یک صورت همه‌ مشکلات کشور را می‌توانیم با تکیه‌ به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.
  • خصوصیت دیگر آقای رئیسی که خب این را همه می‌دانند، همه می‌فهمند، دیدند خستگی‌ناپذیری از کار. من مکرّر ایشان را توصیه می‌کردم به این‌که یک قدری استراحت کنند. مثال میزدم از یک مواردی که استراحت نکردند بعد دچار مشکل شدند. می‌گفتم شما برای آینده‌ کاری خودت هم که شده یک قدری استراحت کن. ایشان همیشه می‌گفت من خسته نمی‌شوم، می‌گفت از کار خسته نمی‌شوم. واقعاً هم خسته نمی‌شد.
  • یک نکته‌ برجسته‌ دیگری که در مرحوم آقای رئیسی وجود داشت صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی بود.
  • دوپهلو حرف زدن، ملاحظه‌ی این را کردن که اگر ما مواضع انقلابی‌مان را صریح بیان کنیم فلان آدم، فلان دسته فلان شخصیت ممکن است ناراحت بشوند، این ملاحظات را ایشان نداشت. یعنی صریح مواضع انقلابی خودش را همانی که به آن معتقد بود، پایبند بود همان را صریح بیان می‌کرد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار