مُهر تایید معاون رئیسی بر حضور برخی وزرای دولت سیزدهم در دولت پزشکیان/ دولت سایه با خود رییسی ارتباط داشت

مشاور فرهنگی و احتماعی رییسی با تایید اینکه احتمال برخی وزرای دولت سیزدهم در کابینه پزشکیان مطرح است، گفت: مثلا بحث علی‌آبادی برای برعهده گرفتن وزارت نیرو مطرح است.

به گزارش جهان مانا، سیدمحمد حسینی که روزهای پایانی حضور خود در سمت مشاور ریاست جمهوری را سپری می‌کند از ارتباط خود با دولت سایه گفت و تاکید کرد ارتباطات با تک تک اعضای کابینه نبوده و حداقل خود او در زمان معاونت پارلمانی ارتباطی با جلیلی نداشته است.

بخشی از گفتگوی معاون پارلمانی سابق رییسی را با خبرانلاین میخوانید:

*برای حضور در دولت چهاردهم با شما صحبت شده است؟

بحثی نشده است.

*در جریان چینش کابینه پزشکیان هستید؟

افرادی با واسطه صحبت کردند اما خیر، فرصتی که با آقای پزشکیان صحبت کنیم، فراهم نشده است.

*برای برعهده گرفتن چه سمت‌هایی با شما صحبت شده است؟

آن افرادی که با من صحبت کردند از سمت خودشان پیشنهادهایی داشتند و گفتند ما می‌رویم، صحبت می‌کنیم. بحثی مطرح نشده است. اما من شنیدم پزشکیان بنا دارد برخی از اعضای دولت سیزدهم حدود دو سه نفری را در دولت چهاردهم استفاده کنند.

برای مثال بحث علی‌آبادی برای برعهده گرفتن وزارت نیرو مطرح است. او قبلاً هم معاون وزارت نیرو بوده است، اگر این کار انجام شود، کار خوبی است چراکه شعار پزشکیان هم دولت وفاق ملی است و یک جناح در دولت نباشد، همانطور که در اوایل انقلاب، در دولت زمان جنگ هر دو طیف سیاسی حضور دارند.

*به دولت وفاق ملی اشاره کردید، ارزیابی شما از انتصاب‌هایی که تا این لحظه در دولت چهاردهم صورت گرفته به چه صورت است؟

از میان گزینه‌های مختلفی که مطرح بودند، پزشکیان سعی کرد، افرادی را انتخاب کند که با مشی خودش هماهنگی داشته باشند، با معیارهای کلی مطابقت داشته باشند، شاید برخی انتظار داشتند، افرادی که از نظر سیاسی روش و مشی تندتری دارند، انتخاب شوند اما پزشکیان افرادی مانند عارف را انتخاب کرد که در عین حال که فرد سیاسی است، فرد منطقی و معقول است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده، قطعاً با سیاست‌های کلی نظام هم هماهنگی دارد.

*بعد از انتخابات، آقای سعید جلیلی رسماً اعلام کرد که در قالب دولت سایه و حتی گاهاً با نام بردن از دولت رقیب، حیات سیاسی خود را ادامه می‌دهد و از طرفی هم اعلام کرد که حزب تشکیل نمی‌دهم، نظر شما در این مورد به چه صورت است؟ بهتر نیست افراد و به ویژه رقبای انتخاباتی بعد از پایان انتخابات در قالب حزب و تشکیلات مشخص پیشنهادات و نظرات خود را به دولت ارائه دهند؟

هر کسی به هر طریقی بتواند مسائل کشور را رصد کند، در جریان تحولات کشور قرار بگیرد، منصفانه نظرات خود را بگوید و پیشنهاداتش را مطرح کند، راهکارهای برون رفت از مشکلات را بیان کند، این کار خوبی است، امکان دارد این فعالیت در قالب یک رسانه و یا حزب صورت بگیرد.

البته این دوستان  هم اسم خود را دولت سایه گذاشتند، بر این باور هستند که در حال انجام کار کارشناسی هستند، فعالیت می‌کنند و به نظرم نباید خیلی روی اسم حساسیت داشته باشیم. بلکه باید ببینیم ماحصل کار این دوستان چیست و به نفع کشور است یا خیر. امیدوارم این سعه صدر هم در دولت وجود داشته باشد که نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بشنود و بعد هر جایی که لازم است استفاده کند. البته با مشی که پزشکیان دارد فکر می‌کنم او این آمادگی را دارد که از دیدگاه‌های مختلف بهره‌برداری کند.

*دولت سایه در زمان دولت سیزدهم هم فعال بودد، آیا در آن زمان نظرات و پیشنهادات خود را به دولت ارائه می‌کرد و یا مانع‌تراشی می‌کرد؟

ما خیلی ارتباطی نداشتیم، ظاهراً اینها با خود آقای رئیسی ارتباطاتی داشتند و نامه و پیشنهاداتی ارائه می‌کردند، به این صورت نبود که با تک تک اعضای دولت در تماس باشند، برای نمونه بنده که معاون پارلمانی بودم ارتباطی با این دوستان نداشتم.

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار