حمله اسراییل به بیروت و اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سید حسن نصرالله

در پی شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در بیروت؛ اسرائیل اعلام کرد که مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله را هدف قرار داده است.

به گزارش جهان مانا به نقل از یورونیوز، شامگاه جمعه صدای چند انفجار مهیب در بیروت، پایتخت لبنان به گوش رسید و ارتش اسرائیل اعلام کرد که مقر فرماندهی مرکزی گروه حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت را هدف گرفته است. 

طبق برخی گزارش‌های تائیدنشده، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است. این ادعا پس از آنکه نتانیاهو که در نیویورک به سر می برد؛ نشست خبری خود را نیمه کاره رها کرد؛ جدی گرفته شد.

پس از آن، برخی کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گزارش داده که حسن نصرالله در این حمله مورد هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع ایرانی نوشته است که تهران در حال بررسی وضعیت حسن نصرالله است.

رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند که حزب‌الله به زودی بیانیه‌ای در مورد این انفجارها منتشر خواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که محل انفجارهای شامگاه جمعه همان محل معمول برگزاری جلسات فرماندهی حزب‌الله بود.

تصاویر منتشرشده از محل انفجارها در جنوب بیروت نشان می‌دهد که دود غلیظی به هوا برخاسته است. شاهدان عینی گفته‌اند که شدت انفجارهای شامگاه جمعه ساختمان‌های شهر را به لرزه در آورد.

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از فرماندهان ارشد این کشور گفته است که هنوز تایید یا تکذیب کشته شدن حسن نصرالله ممکن نیست. در همین حال الجزیره به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داده که یک منبع در ارتش اسرائیل می‌گوید شواهد مبنی بر اینکه نصرالله در این انفجارها مجروح شده در حال افزایش است.

خبرگزاری فرانسه: سیدحسن نصرالله در سلامت است

در همین حال  خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله از سلامتی سید حسن نصرالله خبر داد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نیز به نقل از «منابع امنیتی در محور مقاومت» گزارش داده که سید حسن نصرالله سالم است و خطری جان او را تهدید نمی‌کند.

اما کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده که برآوردهای غالب در اسرائیل این است که نصرالله در حمله مجروح شده و احتمال زنده ماندن او کم است. این شبکه همچنین گزارش داده که نتانیاهو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ترور نصرالله موفقیت آمیز بوده یا خیر گفته است: «صبر کنید.»

اسکای نیوز عربی نیز به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله خبر داد سید حسن نصرالله در مکانی امن حضور دارد. 

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت مشخص نیست سید حسن نصرالله در زمان حمله در ساختمان حضور داشته است. 

آمریکا: ما بی خبر بودیم!

سازمان ملل گفته است از حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نگران است.استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک نشست توجیهی گفت: «سازمان ملل با نگرانی شدید نظاره‌گر حملات بیرون است.»

سخنگوی پنتاگون هم اعلام کرده که ایالات متحده هیچ نقشی در این عملیات نداشته و از قبل هم از سوی اسرائیل در این خصوص مطلع نشده است. در این بیانیه همچنین آمده که ایالات متحده اطلاعات دقیقی درباره حمله بیروت در اختیار ندارد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار