در نشست خبری گفته شد؛

بایدن: اگر جای اسرائیل بودم، به جای حمله به تأسیسات نفتی ایران به گزینه‌های دیگری فکر می‌کردم

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در نشست خبری کاخ سفید گفت اگر جای اسرائیل می‌بود، به جای حمله به تأسیسات نفتی ایران به گزینه‌های دیگری فکر می‌کرد.

به گزارش جهان مانا به نقل از یورونیوز، بایدن این حرف را در حالی بیان کرد که قبلا در پاسخ به این پرسش که آیا از اسرائیل خواسته است تا به تأسیسات نفتی ایران حمله نکند، گفته بود که مایل نیست در این زمینه اظهار نظری علنی بکند.

در پی اقدامات تروریستی اسراییل در خاک کشورهای ایران و لبنان که منجر به شهادت اسماعیل هنیه از رهبران ارشد حماس در تهران و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت شد؛ ایران اقدام به حملات موشکی علیه اسراییل کرد. در این اقدام که شامگاه سه شنبه گذشته صورت گرفت؛ حدود 200 موشکل هایپرسونیک به سمت تل آویو پرتاب شد.

اسراییل مدعی شده که با پاسخ به دومین حمله موشکی ایران،‌ آن را در زمان مناسب تلافی خواهد کرد!

در عین حال برخی اخبار منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا مانع از حمله اسراییل به مراکز هسته ای ایران شده است. به همین خاطر، شایع شد که اسراییل در صورت حمله، مراکز نفتی ایران را هدف قرار خواهد داد.

همه این گمانه ها در شرایطی مطرح می شود که  رهبر معظم انقلاب روز گذشته در نماز جمعه تهران، ضمن تاکید بر مشروعیت حمله موشکی تهران به تل آویو، گفتند که جمهوری اسلامی در انجام «وظیفه» خود برای مجازات اسرائیل، نه «تعلل» می‌کند و نه دچار «شتابزدگی» است.

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار