خطر مهدی طارمی بیخ گوش سردار

مهدی طارمی با دبل مقابل آنگولا در رتبه پنجم گلزن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران فاصله اش را با نفر چهارم کمتر کرد.

مهاجم پورتو این روز‌ها در بهترین شرایط فوتبال خود است، اگرچه او در پورتو به خاطر انتقاد‌ها و شرایط فصل نقل و انتقالات کمی از آن اوج فاصله گرفته، اما در تیم ملی زیر نظر امیر قلعه نویی بهترین شرایط را دارد.

طارمی در ۱۱ بازی اخیر خود ۱۱ گل زده که شامل دبل در جام جهانی - که او را در صدر گلزنان تاریخ فوتبال ایران در ۶ دوره حضور مادر جام جهانی قرار داد - نیز می‌شود. طارمی که در دو بازی جام کافا هتریک کرد، عصر سه‌شنبه در ورزشگاه خالی آزادی دوباره دبل کرد تا با این دو گل در هفتاد و یکمین بازی ملی، به رکورد ۴۰ گل زده برسد. حالا مهدی طارمی پس از علی دایی با ۱۰۹ گل، کریم باقری با ۵۱ گل، سردار آزمون با ۴۵ گل و جواد نکونام با ۴۲ گل در رتبه پنجم گلزن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست. طارمی خیلی راحت می‌تواند در همین ۹۰ دقیقه بعدی با تکرار همین عملکرد - یعنی زدن دو گل - جای جواد نکونام را در رتبه چهارم بگیرد چرا که جواد در ۱۵۲ بازی ملی به این عدد رسید و طارمی می‌تواند در بازی شماره ۷۲ به عدد ۴۲ گل برسد.

البته اگر سردار آزمون کماکان دوران افت را سپری و به تیم ملی نیاید! وگرنه او هم می‌تواند رکورد خود را بهبود ببخشد. هرچه هست این زوج طلایی خط حمله فوتبال ایران اینجا هم رقابتی تماشایی و کاملاً مفید و مثبت برای فوتبال ما دارند. درست مثل رقابت برای درخشش در سطح اول اروپا یا نجات تیم ملی با زدن گل‌های حساس در شرایط مختلف...

 

دیدگاه