تصویری جذاب از تقابل علی پروین و جواد زرینچه

بر می گردیم به سال 1364 و تابستان گرم آن سال، جنگ ایران و عراق در اوج بود و مسابقات فوتبال تهران سه شنبه های هر هفته برگزار می شد و هر روز سه ساعت بر اساس یک جدول تنظیم شده، برق شهر قطع می شد

علی پروین متولد 1325 و جواد زرینچه متولد 1345 هستند. این 2 با 20 سال تفاوت سنی 38 سال قبل در هفته چهارم از مسابقات فوتبال باشگاه های تهران در قالب 2 تیم پرسپولیس و بوتان به مصاف هم رفتند.

بوتان تیمی بود که 13 سال قبل با خریدن امتیاز تیم فوتبال دیهیم تهران به فوتبال سطح اول راه یافته بود، بوتانی ها در دوران 14 ساله خود بازیکنان بزرگی را تقدیم فوتبال ایران کرده بودند، بازیکنانی مثل محمد دادگان، اکبر میثاقیان، مهدی ابوطالب، شاهرخ اصلانی، مهدی فردعلی نیا و.... برای بوتانی ها بازی کرده بودند و حالا پرویز ابوطالب مربی خوش نام و فقید این تیم چشم به ساختن آینده داشت.

این عکس یکی از مصادیق آینده سازی در فوتبال بوتان است، جواد زرینچه که به تازگی 19 ساله شده است برای تصاحب یک توپ با مرد اول فوتبال دهه 50 و 60 ایران رقابت دارد، این مرد علی پروین است، عکس را هم جعفر تبریزی گرفته است، این تصویر یکی از عکس هایی بود که در دهه شصت جعفر تبریزی پشت ویترین گالری عکاسی خود به نام تصویر 2 در خیابان بیسیم تهران می گذاشت.

زمان گذشت و علی پروین کفش ها را آویخت و جواد زرینچه اوج گرفت و به تیم ملی رسید و از سال 68 که علی پروین سرمربی تیم ملی شد، در طول دوره 4 ساله این مقطع، بازیکن علی پروین شد و با او در بازیهای آسیایی 1990 پکن قهرمان شد!

زمان زود می گذرد، 2 رقیب، سرمربی و بازیکن می شوند و در پایان هر 2 به پایان خط دوران حرفه ای می رسند.

این عکس جذاب را تقدیم شما دوستان عزیز خواهیم کرد، در این دیدار پرسپولیس با 2 گل حمید درخشان برنده بازی شد.

 

دیدگاه