شمسایی: برای جام جهانی با کسی شوخی ندارم

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال، در جدیدترین مصاحبه‌اش ، خطاب به ستاره‌های فوتسال ایران هشدار بزرگی داشت و همچنین خبر معرکه‌ای به بازیکنان جوان لیگ داد.

به گزارش جهان مانا، سه هفته از لیگ برتر فوتسال ایران سپری شده است و سرمربی تیم ملی به همراه دستیارانش تمامی مسابقات را زیر نظر داشته اند. شمسایی، اسطوره فوتسال ایران و جهان که از نزدیک مسابقات و بازیکنان مدنظرش را بررسی می‌کند، از نمایش چند ملی‌پوش رضایتی ندارد و با آنها اتمام حجت کرده. سرمربی تیم ملی به ستاره‌های فوتسال ایران هشدار داده است که با هیچ اسمی برای جام جهانی شوخی ندارد.

تیم ملی فوتسال

*گفتنی است، در این مصاحبه به تعداد بازیکنان معرفی شده به فیفا و لیست نهایی برای آوردگاه بزرگ اشاره شده است که در ادامه خواهید خواند؛

*با 14 بازیکن راهی جام جهانی می‌شویم؛

از لحاظ سطح کیفیت باید گفت که سه هفته از لیگ برتر سپری شده است و فراز و نشیب‌های زیادی در تیم‌ها به وجود آمده. سعی می‌کنم در خصوص عملکرد باشگاه‌ها صحبتی نکنم. مهم‌ترین موضوع، بازیکنانی که می‌خواهند خودشان را جدا کنند از بقیه و به تیم ملی دعوت شوند تا در ذهن ما جای بگیرند، تا حدودی خودشان را نشان داده‌اند و قطعا سه هفته اینده برای آن‌ها صحنه‌ای سرنوشت ساز خواهد بود که باید سعی و تلاش کنند تا در سیاهه سی نفر منتخب قرار بگیرند و در نهایت 14 فوتسالیست در لیست نهایی برای اعزام به جام جهانی برگزیده می‌شوند. باری دیگر تکرار می‌کنم سی بازیکن را به فیفا معرفی می‌کنیم و با 14 ستاره به سوی آوردگاه جهانی خواهیم رفت.

* برای جام جهانی با هیچ اسمی شوخی ندارم؛

عملکرد بازیکنان نوسان زیادی داشته است. از خیلی بازیکنان انتظار داشتم و با چند بازیکن مستقیم و رودرو صحبت کردم و همچنین پیغام‌هایی را به تعداد بازیکنی دیگر دادم که چند دیدار آینده برای آن‌ها تعیین کننده و انتخابی خواهد بود. بنده با هیچ اسمی شوخی ندارم. من و همکارانم در تیم ملی یک پازل تاکتیکی داریم و هر بازیکن که برای آرایش و نحوه بازی ما کارساز باشد و موثر باشد، انتخاب می‌کنیم. امیدوارم بهترین‌ها را فرا بخوانیم.

* این سه هفته برای خیلی از بازیکنان سرنوشت ساز است؛

بازیکنان زیادی را دیده‌ام و بررسی کرده‌ام و پیگیر عملکرد آن‌ها بوده‌ام. ولی بازیکنانی که در دو جام ملت‌های آسیا و همچنین مسابقات دوستانه در کنار تیم ملی بوده‌اند را که در پست‌های مختلف استفاده کردیم زیر ذره‌بین دارم. ما نسبت به پست‌ها بازیکن‌های تیم ملی را انتخاب می‌کنیم. بازیکنان لژیونر هم که راهی لیگ باشگاهی ایران شده‌اند را کاملا زیرنظر دارم. برحسب اتفاقات و نمایشی که آن‌ها در بازی‌هایشان دارند، روی نام هر بازیکن دست می‌گذاریم. این سه هفته برای خیلی از بازیکنان سرنوشت ساز است. چند بازیکن جوان مدنظر ما هستند که نشان داده‌اند آینده‌دار خواهند بود و باید دید در سه بازی آتی چه می‌کنند. باید بگویم، چند بازیکن در سال‌های گذشته خودشان را به تیم ملی ثابت کرده‌اند و نسبت به دیگران متمایز بوده‌اند.

* با 16 بازیکن مقابل کراواسی و با 14 بازیکن برابر قزاقستان خواهیم رفت؛

27 مرداد ماه، بازیکنان مدنظر و منتخب خودشان را به کادرفنی معرفی می‌کنند‌. از بیست‌وهشتم اردو و تمرینات آماده سازی ما آغاز می‌شود. تعداد بازیکنانی که قرار است در اردو حاضر باشند را تا به این لحظه مشخص نیست و به تفاهمی نرسیدیم. تنها مسائلی که جمع‌بندی کرده‌ایم این بوده که 30 بازیکن را به فیفا معرفی کنیم و با 14 ملی‌پوش راهی جام جهانی شویم. در بازی‌های دوستانه مقابل کراواسی اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با 16 بازیکن به مصاف آن‌ها برویم. در تقابل با قزاقستان طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 14 بازیکن کنار ما خواهند بود. سعی می‌کنیم در دوئل‌های چند بازیکن را تغییر دهیم تا کاملا شایستگی‌های خودشان را نشان بدهند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه